Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2020 17:17
Το δημόσιο σύστημα Υγείας δοκιμάζεται για ακόμα μια φορά. Αντέχει;

Το δημόσιο σύστημα Υγείας δοκιμάζεται για ακόμα μια φορά. Αντέχει;

Τα δημόσια νοσοκομεία στα όριά τους, οι ΜΕΘ εξαντλημένες. Η κυβέρνηση έμεινε στο... χειροκρότημα, ξεχνώντας τις υποσχέσεις της για τη στήριξη της πολύπαθης δημόσιας υγείας, με την ενίσχυση των δημόσιων νοσοκομείων με νέες ΜΕΘ και χιλιάδες αναγκαίες προσλήψεις γιατρών και υγειονομικών. Η προσπάθεια αντιμετώπισης του δεύτερου κύματος της πανδημίας, που επιμένει, έχει αφεθεί στην κυριολεξία στον ηρωικό αγώνα των εργαζομένων στην υγεία και στην επιτυχή έκβαση του lockdown.

Οι εκκλήσεις μας για την ενίσχυση της πρωτοβάθμιας υγείας και φροντίδας,μέχρι σήμερα συναντά την παγερή και προκλητική αδιαφορία των υπευθύνων.

Στην πόλη μας μετά την εμφάνιση κρουσμάτων και στo δημοτικό μας κατάστημα και δεδομένων των δύσκολων συνθηκών μέσα στις οποίες παρέχουν τις υπηρεσίες τους εργαζόμενοι/ες τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον δημόσιο τομέα, καθίσταται επιτακτική ανάγκη να:

  • Ενισχυθεί άμεσα με το απαραίτητο ιατρικό και υγειονομικό προσωπικό το κτήριο του "ΙΚΑ" που σήμερα υπολειτουργεί, ώστε να στηρίξει τους κατοίκους της πόλης μας και ιδιαίτερα τις ευπαθείς ομάδες.
  • Καταστεί "κέντρο αναφοράς" ώστε να παράσχει άμεση βοήθεια στους πάσχοντες και δωρεάν τεστ και αντισωμάτων σε όσους/ες το επιθυμούν.

Η δημοτική αρχή να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων διεκδικώντας άμεσα ένα πάνδημο αίτημα. Το δεύτερο κύμα του κορονοϊού είναι εδώ.

Εδώ και τώρα να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα για την υγεία τις ζωές μας.

Πέμπτη, 03 Δεκεμβρίου 2020 20:09
Νόμος για την ανακύκλωση ή για την επιβολή της καύσης σκουπιδιών;

Νόμος για την ανακύκλωση ή για την επιβολή της καύσης σκουπιδιών;

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου του ΥΠΕΝ, που μόνο επιφανειακά στοχεύει στην ανακύκλωση, το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ κατέθεσε και δημοσιοποιεί τα σχόλιά του.

Κεντρικό σημείο του κειμένου των σχολίων είναι η εκτίμηση πως η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί συνέχεια της έγκρισης του νέου εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων (ΕΣΔΑ), με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να καταργήσει αμέσως το ΕΣΔΑ του 2015, αλλάζοντας πλήρως τη φιλοσοφία του, ξαναγυρνώντας στο συγκεντρωτισμό, στις ιδιωτικοποιήσεις, στις σχέσεις «συμπάθειας» για τα σύμμεικτα, στη συγκρατημένη στάση απέναντι στην ανακύκλωση και, κυρίως, στην επαναφορά του μοντέλου της καύσης. Αφού πρώτα είχε φροντίσει να εντάξει -με έμφαση- την καύση απορριμματογενών υλικών στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που κυρώθηκε στις 31/12/2019.

Μόνο κάτω από αυτήν τη σκοπιά μπορεί να αντιμετωπιστεί το, υπό διαβούλευση, σχέδιο νόμου, που επιχειρεί μια αντίστοιχη «τακτοποίηση» και στον τομέα της ανακύκλωσης, παρότι το έδαφος είναι, ήδη, «στρωμένο» από το ν. 4496/2017 της προηγούμενης κυβέρνησης. Η επίκληση της ενσωμάτωσης των οδηγιών 851 και 852 του 2018 (άραγε, γιατί όχι και της 850 για την ταφή;) αποδεικνύεται ένα καλό πρόσχημα για την παγίωση της κυριαρχίας των ιδιωτικών συστημάτων «εναλλακτικής» διαχείρισης συσκευασιών και για την επέκταση της λογικής της καύσης, εκτός από τα προϊόντα της επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων σε μονάδες μηχανικής επεξεργασίας και στα υπολείμματα των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ). Το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ, από το 2016, έχει επισημάνει αυτήν την επιδίωξη, αποκαλύπτοντας δημόσια την προσπάθεια της εταιρείας WATT ΑΕ να επανασυστήσει το καμένο ΚΔΑΥ στη Φυλή, ως μονάδα «διαλογής», που θα παράγει και καύσιμη πρώτη ύλη.

Υστερόγραφο

Με την ευκαιρία και παρότι δεν είναι θέμα προτεραιότητας αυτήν τη στιγμή, το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ θα ήθελε να βάλει στο τραπέζι του ενδο-κινηματικού προβληματισμού το γεγονός της αποφυγής στήριξης -ακόμη και της απαξίωσης, αν όχι της καταγγελίας- της πρότασης της αποκεντρωμένης διαχείρισης με έμφαση στην πρόληψη και στην προδιαλογή, από ένα καθόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι του κόσμου των κινημάτων. Μιας συλλογικής, κινηματικής πρότασης που σε δύσκολες στιγμές λειτούργησε σαν ο βασικός αντίλογος στους κυβερνητικούς και εργολαβικούς σχεδιασμούς. Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του σχολιασμού

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ, με τίτλο:

«Προώθηση της Ανακύκλωσης-Ενσωμάτωση των οδηγιών 2018/851 της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα (EE L 150/109) και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 94/62/ΕΚ για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας ( EE L 150/141)»

Για πολλά χρόνια, τα θέματα της ανακύκλωσης ρυθμίζονταν από το ν. 2939/2001, με τίτλο «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων προϊόντων - ίδρυση ΕΟΕΔΣΑΠ και άλλες διατάξεις». Προϊόν αυτού του νομοθετικού πλαισίου, σε συνδυασμό με τις κάθε φορά κυβερνητικές επιλογές, ήταν η παράδοση του τομέα της ανακύκλωσης στους ιδιώτες - μεγάλους παραγωγούς, η εγκαθίδρυση καθεστώτος πλήρους αδιαφάνειας και ανυποληψίας και τα πενιχρά αποτελέσματα, με ποσοστά που ελάχιστα ξεπέρασαν το 5%, στον τομέα των αστικών αποβλήτων.

Το πλαίσιο αυτό αναθεωρήθηκε με το ν. 4496/2017, με τίτλο «Τροποποίηση του ν. 2939/2001 για την εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων, προσαρμογή στην Οδηγία 2015/720/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης και άλλες διατάξεις». Είχε προηγηθεί η έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), το Δεκέμβρη του 2015, που ενσωμάτωνε σε μεγάλο βαθμό την κινηματική αντίληψη της αποκεντρωμένης διαχείρισης με έμφαση στην πρόληψη και στη προδιαλογή των υλικών, την οποία είχε οδηγηθεί να υιοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αναζητώντας ένα πειστικό αντίλογο απέναντι στις, μέχρι τότε, κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις. Ο ν. 4496/2017 αποδείχθηκε ένα μεγάλο «φιάσκο», αφού δεν υπήρχε καμία πολιτική βούληση να υποστηριχθεί και να υλοποιηθεί το ΕΣΔΑ του 2015, ούτε και να αλλάξει το καθεστώς της ανακύκλωσης, το οποίο παραμένει -μέχρι σήμερα- αναλλοίωτο στα βασικά του σημεία.

(Είναι απορίας άξιο το πως στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στον τομέα της διαχείρισης αποβλήτων, γίνονται συνομιλητές των κινημάτων, στις διάφορες διαδικτυακές συσκέψεις που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα. Για να μας υποδείξουν τι, άραγε; Το πώς χρησιμοποιούμε εργαλειακά και δυσφημίζουμε τις κινηματικές θέσεις και επιδιώξεις;)

Δε μας προξένησε καμία εντύπωση το γεγονός ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να καταργήσει αμέσως το ΕΣΔΑ του 2015, αλλάζοντας πλήρως τη φιλοσοφία του, ξαναγυρνώντας στο συγκεντρωτισμό, στις ιδιωτικοποιήσεις, στις σχέσεις «συμπάθειας» για τα σύμμεικτα, στη συγκρατημένη στάση απέναντι στην ανακύκλωση και, κυρίως, στην επαναφορά του μοντέλου της καύσης. Αφού πρώτα είχε φροντίσει να εντάξει -με έμφαση- την καύση απορριμματογενών υλικών στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που κυρώθηκε στις 31/12/2019.

Από αυτή τη σκοπιά αντιμετωπίζουμε το, υπό διαβούλευση, σχέδιο νόμου, που επιχειρεί μια αντίστοιχη «τακτοποίηση» και στον τομέα της ανακύκλωσης, παρότι -όπως προαναφέρθηκε- το έδαφος είναι, ήδη, «στρωμένο». Η επίκληση της ενσωμάτωσης των οδηγιών 851 και 852 του 2018 (άραγε, γιατί όχι και της 850 για την ταφή;) αποδεικνύεται ένα καλό πρόσχημα για την παγίωση της κυριαρχίας των ιδιωτικών συστημάτων «εναλλακτικής» διαχείρισης συσκευασιών και για την επέκταση της λογικής της καύσης, εκτός από τα προϊόντα της επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων σε μονάδες μηχανικής επεξεργασίας και στα υπολείμματα των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ). Το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ, από το 2016, έχει επισημάνει αυτήν την επιδίωξη, αποκαλύπτοντας δημόσια την προσπάθεια της εταιρείας WATT ΑΕ να επανασυστήσει το καμένο ΚΔΑΥ στη Φυλή, σαν μονάδα «διαλογής», που θα παράγει και καύσιμη πρώτη ύλη.

Αν το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου ανταποκρίνονταν, στοιχειωδώς, στο «περιτύλιγμά» του, θα έπρεπε να υπάρχουν άρθρα σχετικά με την προώθηση της πρόληψης, της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των στερεών αποβλήτων, άρθρα για τη στήριξη των δήμων (με χρηματοδότηση, εκπαιδευμένο προσωπικό, δημόσιες - δημοτικές υποδομές ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, δυνατότητα διάθεσης και αξιοποίησης των ανακτώμενων υλικών, ευχέρεια χωροθέτησης απλών υποδομών ανακύκλωσης κ.ά.), άρθρα για την ανάκτηση του δημόσιου χαρακτήρα της ανακύκλωσης και την αναγνώριση του τέλους ανακύκλωσης ως δημόσιου πόρου και άρθρα για τη διασφάλιση της επίτευξης των στόχων που υιοθετούνται υποχρεωτικά από την κοινοτική οδηγία 2018/851, στα άρθρα 23 («προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση») και 62 «Ποσοτικοί στόχοι για την ανακύκλωση των απόβλητων συσκευασιών και την επαναχρησιμοποίηση»), στα οποία, μεταξύ άλλων, μπαίνουν και οι στόχοι για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση με προδιαλογή των υλικών στο 55% το 2025, στο 60% το 2030 και στο 65% το 2035.

Αντίθετα, το σχέδιο νόμου, μόνο επιφανειακά δείχνει ότι υιοθετεί μέτρα για την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης , ανακύκλωσης σε άρθρα, όπως το 11 («Πρόληψη Αποβλήτων»), όπου οι δήμοι με πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων υποχρεούνται να δημιουργήσουν Κέντρα δημιουργικής επαναχρησιμοποίησης υλικών (ΚΔΕΥ) - κτήρια για συγκέντρωση και διαχείριση μεταχειρισμένων υλικών (και πάλι χωρίς καμία πρόβλεψη για υποδομές και προσωπικό), το 25 («Χωριστή συλλογή και ανακύκλωση στις σχολικές μονάδες»), το 26 («Πράσινα σημεία»), το 30 («Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων - ΑΕΚΚ»), αφού με άλλες διατάξεις του «ναρκοθετεί» την υπόθεση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των υλικών, εξειδικεύοντας τις βασικές κατευθύνσεις του νέου Εθνικού σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ).

Μιλώντας συνολικά και για την ουσία του σχεδίου νόμου, θεωρούμε ότι τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι:

  • η προώθηση, με κάθε κόστος, της ΚΑΥΣΗΣ, ακόμη κι αν αυτή μεταφράζεται σε κατασπατάληση τεράστιων ποσοτήτων ανακτήσιμων υλικών,
  • η εμμονή στην ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ,
  • ο ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ στη λειτουργία του συστήματος διαχείρισης και
  • η εκτόξευση του ΚΟΣΤΟΥΣ, που θα κληθούν να καταβάλλουν οι πολίτες

Πιο συγκεκριμένα:

Άρθρο 4

Το σχέδιο νόμου επαναλαμβάνει τη γνωστή ιεράρχηση των δράσεων και των εργασιών διαχείρισης των αποβλήτων (πρόληψη, προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση, άλλου είδους ανάκτηση, διάθεση), συνοδευόμενη από την πονηρή έκφραση «κατά προτεραιότητα», ανοίγοντας το δρόμο σε αυτό που εκφράζεται πιο καθαρά παρακάτω, όπου γίνεται λόγος για τη δυνατότητα «παρέκκλισης από την ιεράρχηση για ορισμένα ειδικά ρεύματα αποβλήτων, εφόσον …». Είναι προφανές ότι η πριμοδότηση της καύσης χρειάζεται να υποσκελίσει ορισμένα από τα πρότερα στάδια.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι αναφέρει στο αντίστοιχο σημείο η ευρωπαϊκή οδηγία που επικαλείται το σχέδιο νόμου: «Τα κράτη μέλη χρησιμοποιούν οικονομικά μέσα και άλλα μέτρα, με σκοπό την παροχή κινήτρων για την εφαρμογή της ιεράρχησης των αποβλήτων, όπως εκείνα που αναφέρονται στο παράρτημα IVα ή άλλα κατάλληλα μέσα και μέτρα». Το πρώτο από τα μέτρα που παρατίθενται στο συγκεκριμένο παράρτημα είναι το εξής: «τέλη και περιορισμοί για την υγειονομική ταφή και αποτέφρωση των αποβλήτων, που παρέχουν κίνητρα για την πρόληψη και την ανακύκλωση και διατηρούν την υγειονομική ταφή ως τη λιγότερο προτιμώμενη επιλογή για τη διαχείριση των αποβλήτων».

Άρθρο 20

Χρησιμοποιείται παραπλανητικά ο τίτλος «Αναβάθμιση της χωριστής διαλογής - ανακύκλωσης», αφού με βάση το περιεχόμενο αυτού του άρθρου, τα ΚΔΑΥ (κέντρα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών) μετατρέπονται υποχρεωτικά σε παραγωγούς δευτερογενών καύσιμων υλικών των υπολειμμάτων τους, με σκοπό την καύση στη βιομηχανία ή στις ενεργειακές μονάδες που προγραμματίζονται. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Από την 1η.1.2022, η συνολική ποσότητα των προσμίξεων (υπόλειμμα) από τα ΚΔΑΥ με δυνατότητα διαλογής άνω των τριάντα (30) τόνων ανά ημέρα, που με επεξεργασία δύναται να κατηγοριοποιηθεί ως προς τις βασικές παραμέτρους στις κλάσεις 1, 2 ή 3, όπως αυτές ορίζονται από το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 15359:2011 ή χωρίς περαιτέρω επεξεργασία, πρέπει να χρησιμοποιείται ως απορριμματογενές καύσιμο, το οποίο αξιοποιείται ενεργειακά στην ενεργοβόρα βιομηχανία ή σε Μονάδες Ενεργειακής Αξιοποίησης».

Η μέγιστη πρόκληση, που δεν έχει προηγούμενο, είναι ότι την επεξεργασία και την παραγωγή των απορριμματογενών καυσίμων θα την πληρώνουν οι δημότες με χρέωση μέσω των δήμων τους με 35 ευρώ/τόνο. Αν αναλογιστούμε ότι οι μονάδες καύσης θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, συμπεραίνουμε ότι κάποιοι «γνωστοί και μη εξαιρετέοι» θα κερδοσκοπούν τόσο από τη διαχείριση του υπολείμματος, όσο και από την πώληση του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ οι δημότες θα πληρώνουν νέα χαράτσια στα δημοτικά τέλη. Αλλά και ό,τι δεν οδηγείται σε επεξεργασία για παραγωγή καυσίμου και θα οδηγείται για ταφή, θα επιβαρύνεται με κλιμακωτή χρέωση που θα ξεκινά από τα 5 ευρώ/τόνο και θα φτάσει στα 35 ευρώ/τόνο (άρθρο 32, παρ. 3).

Άρθρο 31

Καθώς η γενικευμένη εφαρμογή της καύσης αποτελεί, πρωτίστως, πολιτική και οικονομική επιδίωξη και προκειμένου να διασφαλιστεί η υλοποίησή της, δημιουργείται Δίκτυο μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης, όπως έχει προβλεφθεί στο νέο ΕΣΔΑ, που βρίσκεται υπό τον πλήρη έλεγχο του ΥΠΕΝ

Το ΥΠΕΝ με αποφάσεις του υπουργού αναλαμβάνει την υπόθεση της γενικευμένης καύσης, με ότι συνεπάγεται αυτό για την υγεία ,το περιβάλλον και την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Το πλήρες κείμενο του άρθρου 31 είναι το παρακάτω:

«1. Οι διαδικασίες εκπόνησης ή ανάθεσης μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών υπηρεσιών, όπως και χωροθέτησης, δημοπράτησης, κατασκευής και λειτουργίας των μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων, καθώς και ο συντονισμός και η εποπτεία υλοποίησης αυτών υπάγονται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η χωροθέτηση των εν λόγω μονάδων γίνεται σύμφωνα με τις προβλέψεις και τα σχετικά κριτήρια χωροθέτησης του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (Ε.Σ.Δ.Α.) που εγκρίθηκε με την με αρ. 39/31.08.2020 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 185) και σύμφωνα με τον ν. 4014/2011 (Α’ 209).

2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται η δυναμικότητα των μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων της παρ. 1, οι εξυπηρετούμενες από τις μονάδες περιοχές, καθώς και κάθε ειδικός όρος και προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ. 1».

Άρθρο 32

Επανέρχεται το τέλος ταφής, μετά την αναστολή που είχε δοθεί, συνέπεια των κινητοποιήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ενάντια στο χαράτσι αυτό. Από 1/1/2021 όσα απορρίμματα δεν υφίστανται επεξεργασία και οδηγούνται απευθείας στην ταφή θα επιβαρύνονται, αρχικά με 15 ευρώ/τόνο, με αύξηση 5 ευρώ/τόνο ανά έτος, έως τα 35 ευρώ/τόνο. Είναι άξιο απορίας πως επανέρχεται μια τόσο μεγάλη επιβάρυνση, που θα κληθούν να καταβάλουν οι δημότες, όταν οι κυρίως υπεύθυνοι (κυβέρνηση και περιφέρειες) δεν έχουν κάνει τίποτα για την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών ανάκτησης και επεξεργασίας των απορριμμάτων. Είναι εξωφρενικό να επιβάλλονται πρόστιμα από αυτούς που έχουν την κύρια ευθύνη.

Άρθρο 38

Στην παρ. 5 του τροποποιούμενου άρθρου αναφέρεται: «Προϋπόθεση για την έκδοση κάθε άδειας που καλύπτει την αποτέφρωση ή τη συναποτέφρωση με ανάκτηση ενέργειας είναι να πραγματοποιείται η ανάκτηση ενέργειας με υψηλό επίπεδο ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ». Οι όροι της ευρωπαϊκής οδηγίας, στο παράρτημα ΙΙ, απαιτούν από τις μονάδες καύσης που δημιουργούνται πολύ υψηλά ποσοστά απόδοσης, που αν δεν καλύπτονται η διαδικασία της καύσης θεωρείται ισοδύναμη της ταφής.

Εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία να επισημάνουμε, για μια ακόμη φορά, ότι για να γίνει εφικτό αυτό, χρειάζεται συμπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας και σταθερή απορρόφηση της παραγόμενης θερμικής ενέργειας σε όλη τη διάρκεια του έτους, κάτι που σε μεσογειακές χώρες όπως η Ελλάδα δεν είναι δεδομένο. Ο κίνδυνος αποχαρακτηρισμού της διαδικασίας ως ανάκτησης είναι υπαρκτός, όσο υπαρκτό είναι και το ενδεχόμενο μιας σκανδαλώδους διασπάθισης δημόσιου χρήματος.

Άρθρο 53

Επιβεβαιώνοντας την εκτίμησή μας για συγκεντρωτισμό του συστήματος και την απάλειψη οποιασδήποτε δυνατότητας αποκεντρωμένης διαχείρισης αποκλείεται η δυνατότητα των ΟΤΑ α΄ βαθμού να κατασκευάσουν δημοτικές ή διαδημοτικές μονάδες επεξεργασίας αστικών αποβλήτων, ενώ μπαίνει συγκεκριμένο όριο για τα ΚΔΑΥ και τις μονάδες επεξεργασίας βιοαποβλήτων.

Άρθρο 58

Το άρθρο αναφέρεται σε ρυθμίσεις για τους φορείς ΣΣΕΔ και ΑΣΕΔ. Πρόκειται για τα γνωστά ιδιωτικά συστήματα που διαχειρίζονται το σύνολο της ανακύκλωσης και έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τα χαμηλά επίπεδα ανακύκλωσης αν και επωφελούνται αποκλειστικά από το τέλος που επιβαρύνει τις συσκευασίες και καταβάλουν οι καταναλωτές. Το καθεστώς, όχι μόνο δεν αλλάζει, αλλά με το παρόν σχέδιο νόμου, τα ιδιωτικά συστήματα -στην πεπατημένη του ν. 4496/2017- ισχυροποιούνται, περιθωριοποιώντας ακόμη περισσότερο τους δήμους.

 

Πηγή: Δυτικό Μέτωπο

Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020 17:39
"Αναπτυξιακή" κατάργηση της Αυτοδιοίκησης...

"Αναπτυξιακή" κατάργηση της Αυτοδιοίκησης...

Στο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε στις 4/11/2020, κεντρικό θέμα ήταν η ''Έγκριση ή μη της συμμετοχής του Δήμου Πετρούπολης στον υπό σύσταση Αναπτυξιακό Οργανισμό με τον Δήμο Αγίας Βαρβάρας''.

Τελικά το θέμα αποσύρθηκε αφού όπως διαφάνηκε η άποψη για ανάγκη ίδρυσης αναπτυξιακού οργανισμού και στον δήμο μας που υποστήριζε η συνδιοίκηση, ήταν μειοψηφική.

Έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την άποψή μας και την αντίθεση μας στον σχετικό νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση με την έναρξη της πανδημίας και θέσπισε τη δυνατότητα ίδρυσης αναπτυξιακών οργανισμών .

Οι αναπτυξιακοί οργανισμοί είναι πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου έχουν τη μορφή Α.Ε (ανωνύμων εταιρειών) και ουσιαστικά καταργούν τους δήμους, αντικαθιστώντας τη λειτουργία των υπηρεσιών τους.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής την Τετάρτη 25/11/2020 συζητήθηκε και πάρθηκε απόφαση (και μάλιστα με ισχυρή πλειοψηφία, όπως μας πληροφορεί το δελτίο τύπου της Περιφέρειας) για την ίδρυση ''Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ Περιφέρειας Αττικής'' με μετόχους την Περιφέρεια Αττικής,το περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής και τον Δήμο Αθηναίων.

Για την ιστορία η απόφαση πάρθηκε από τις παρατάξεις Πατούλη (ΝΔ) και Δούρου (ΣΥΡΙΖΑ) της οποίας η παράταξη θα συμμετέχει με δύο μέλη στη νέα Α.Ε.

Σύμφωνα με την απόφαση η εν λόγω εταιρεία θα δραστηριοποιείται στους εξής άξονες:

  1. Τουρισμός / Εξωστρέφεια
  2. Πολιτισμός / Αθλητισμός / Εκπαίδευση
  3. Επιχειρηματικότητα / Επενδύσεις
  4. Περιβάλλον /Ποιότητα Ζωής
  5. Υγεία
  6. Ψηφιακή Εποχή
  7. Μεταφορές
  8. Τεχνική Υποστήριξη (ωρίμανση έργων)
  9. Άνθρωπος / Κοινωνική Πολιτική

Φαίνεται ότι κάποιοι αποφάσισαν να απαλλαγούν οριστικά από το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΟΤΑ και υλοποιώντας συναινετικά το νεοφιλελεύθερο μοντέλο να ιδιωτικοποιήσουν τα πάντα (προβλέπονται μεγάλες ''επενδύσεις'') ,στέλνοντας το λογαριασμό στον δημότη.

Το ερώτημα που τίθεται για όλες τις δημοτικές παρατάξεις, που αντιταχθήκαμε στην ίδρυση του αναπτυξιακού οργανισμού στην πόλη μας, είναι το εάν θα αντιταχθούμε στις επιλογές των δύο κομμάτων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) και των Περιφερειακών τους παρατάξεων στην Αττική καθώς και στη στη λειτουργία του "μαμούθ" αναπτυξιακού οργανισμού που ούτως ή άλλως θα επηρεάσει κι εμάς (π.χ. διαχείριση απορριμμάτων).

Πέμπτη, 05 Νοεμβρίου 2020 17:54
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Υποδομών από 20 δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Υποδομών από 20 δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις

Κάλεσμα δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων της Αττικής για κινητοποίηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Πέμπτη 05 Νοέμβρη 2020 στις 12:00 το μεσημέρι
 
Η τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου είναι λίγο πολύ σε όλους γνωστή. Λεωφορεία και Τρόλεϊ που έχουν συμπληρώσει αρκετές δεκαετίες στους δρόμους, συρμοί του μετρό που δεν επαρκούν, οχήματα που δεν επισκευάζονται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Ο στόλος της ΟΣΥ τραγικά γερασμένος, οι οδηγοί λίγοι και με τεράστιο φόρτο εργασίας, τα δρομολόγια αραιά και τα οχήματα ανασφαλή. Γι’ αυτή την κατάσταση φέρουν τεράστια ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις που εφάρμοσαν τις μνημονιακές αντιλαϊκές πολιτικές τους.
 
Το αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών όμως το βιώνουμε οι πολίτες, οι νέοι και οι εργαζόμενοι που περιμένουμε για μεγάλα διαστήματα στις στάσεις και συνωστιζόμαστε σε συρμούς και λεωφορεία και ταλαιπωρούμαστε καθημερινά. Κάτι τέτοιο είναι από μόνο του απαράδεκτο και προσβλητικό. Ιδιαίτερα όμως σε συνθήκες πανδημίας εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την δημόσια υγεία και υποβοηθά την ανεξέλεγκτη διασπορά του ιού.
 
Η κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί για την κατάσταση που επικρατεί, τα μόνα «μέτρα» που παίρνει, είναι η επίκληση στην «ατομική ευθύνη» και οι δηλώσεις των υπουργών της ότι δεν μπορούμε να αγοράσουμε λεωφορεία. Πιστή στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, προκρίνει σαν λύση τη συνεργασία με τους ιδιώτες ανοίγοντας την όρεξη για την ιδιωτικοποίηση.
 
Ας καταλάβει καλά η κυβέρνηση της ΝΔ ότι κάποιοι βασιζόμαστε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ότι η κατάσταση που επικρατεί είναι κίνδυνος για την δημόσια υγεία και έχει την αποκλειστική ευθύνη.
 
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΚΑΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ
ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ
ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ- ΤΑ ΜΜΜ-ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
 
Διεκδικούμε: ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ:
 
  • Την υλοποίηση ενός οργανωμένου σχεδίου για σύγχρονες, ασφαλείς και δημόσιες συγκοινωνίες για το Λεκανοπέδιο της Αττικής και τις όμορες περιοχές, που θα εξυπηρετούν και δεν θα ταλαιπωρούν τους πολίτες.
  • Την πύκνωση των δρομολογίων ώστε να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών.
  • Την άμεση ανανέωση του στόλου με την αγορά ικανοποιητικού αριθμού σύγχρονων λεωφορείων, τρόλεϊ και συρμών.
  • Την αγορά ανταλλακτικών για την επισκευή όλων των οχημάτων που σαπίζουν στα αμαξοστάσια.
  • Την πρόσληψη οδηγών και λοιπού προσωπικού με σταθερές εργασιακές και ασφαλιστικές σχέσεις. Να προστατευτούν όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες χωρίς να στερηθούν την κανονική τους άδεια.
  • Καμία σύμβαση με ιδιώτες. Επίταξη ιδιωτικών τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ. Να χρησιμοποιηθούν τα λεωφορεία των δημοσίων υπηρεσιών και οι δημοτικές συγκοινωνίες να συνδεθούν με κεντρικούς συγκοινωνιακούς σταθμούς.
Καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου, σταθμός μετρό «Εθνική Άμυνα») την Πέμπτη 5 Νοέμβρη στις 12:00 το μεσημέρι.
 
Φοράμε μάσκες – τηρούμε τις αποστάσεις
 
Ζητάμε συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή για την παράδοση των αιτημάτων μας.
 
 
Οι δημοτικές περιφερειακές παρατάξεις
 
-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΓΑΡΩΝ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ
-ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ - ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
-ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΕΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΔΑΦΝΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
-ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΗ ΑΘΗΝΑ
-ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΑΤΤΙΚΗ
-ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΙΛΙΟΝ
-ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
-ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
-ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ
-ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ
-ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΠΟΛΗ
-ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΙΚΑΙΑΣ ΡΕΝΤΗ «ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ»
-ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ «ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΕΝΑΝΤΙΑ»
-ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΡΑΚ)
-ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΒΥΡΩΝΑ
-ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
-ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
-ΦΥΣΣΑΕΙ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Δευτέρα, 02 Νοεμβρίου 2020 18:26
Προστασία του Ποικίλου Όρους από κάθε λογής καταπατητές και διεκδικητές!

Προστασία του Ποικίλου Όρους από κάθε λογής καταπατητές και διεκδικητές!

ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΚΙΛΟ ΟΡΟΣ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΤΩΡΑ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ.

Την Κυριακή 1η του Νοέμβρη ο Δήμος Πετρούπολης με απόφαση και του Δημοτικού Συμβουλίου πήρε πρωτοβουλία καλώντας τους κατοίκους της πόλης μας να συμμετέχουν στον καθαρισμό από σκουπίδια του Ποικίλου Όρους στην περιοχή της Αγίας Τριάδας.

Η συμμετοχή των κατοίκων στο κάλεσμα ήταν ενθαρρυντική, παρόλο τον φόβο της πανδημίας, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η παρουσία και παρέμβαση των μελών του ποδηλατικού-δρομικού συλλόγου της πόλης μας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ».

Κάτοικοι και εργαζόμενοι του δήμου μας μετείχαν στη δράση με το σύνθημα «ΖΟΥΜΕ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΜΑΣ καθαρίζουμε και φροντίζουμε το Ποικίλο» καθαρίζοντας σημαντικό κομμάτι στις παρυφές της πόλης μας.

Έχουμε επισημάνει και αναδείξει πολλές φορές την ανάγκη προστασίας και φροντίδας του Ποικίλου Όρους, τις μεγάλες ευθύνες της πολιτείας με την αποδυνάμωση του δασαρχείου σε προσωπικό και πόρους, τις ευθύνες των συναρμόδιων υπυργείων του ΑΣΔΑ αλλά και δήμων που αδιαφορούν για τους τόνους μπαζών και σκουπιδιών που συσσωρεύονται στο ποικίλο, στα διοικητικά τους όρια.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως που έπρεπε να αναδείξει και αυτή η δράση ,δεν είναι άλλο από αυτό που απασχολεί δεκάδες χρόνια τώρα την πόλη μας και είναι η ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ-ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ χιλιάδων στρεμμάτων του ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ από λογής-λογής επόδοξους "ιδιοκτήτες" που απειλούν τις ζωές μας και την πόλη μας.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο προτείναμε η συγκεκριμένη δράση να αναδείξει πρωτίστως όχι μόνο τον καθαρισμό αλλά και την αντιμετώπιση των διεκδικήσεων. Θεωρούμε ότι κάθε ανάλογη δράση που σχετίζεται με το βουνό πρέπει να προτάσσει την προάσπιση του από τους διεκδικητές-καταπατητές.

Η απόφαση για την κατοχύρωση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΔΑΣΙΚΟΥ χαρακτήρα, εκκρεμεί από το 2011 και τα γεγονότα δείχνουν ότι κάθε άλλο κινούμαστε σε θετική κατεύθυνση.

Έχουμε καλέσει επανειλημένα την διοίκηση του δήμου μας να πάρει πρωτοβουλία μαζί με τις δημοτικές παρατάξεις , τους φορείς και τις συλλογικότητες της πόλης μας να απαιτήσουμε την κατοχύρωση του δημόσιου-δασικού χαρακτήρα του βουνού μας.

Η σημερινή Κυβέρνηση όπως και η προηγούμενη αρνείται να συνταχθεί με το δημόσιο συμφέρον και να προστατεύσει τις ζωές μας και το περιβάλλον. Οι πιέσεις και απαιτήσεις για τσιμεντοποίηση του βουνού έχουν πυκνώσει, ασπίδα προστασίας πρέπει για ακόμα μια φορά να γίνουμε όλοι εμείς.

ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΩΡΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ.

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020 18:34
ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΙΣΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ. ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΤΩΡΑ!

ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΙΣΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ. ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΤΩΡΑ!

Το περασμένο Σάββατο βράδυ, η Πολιτική Προστασία στέλνοντας χιλιάδες μηνύματα σε συμπολίτες μας αλλά και σε κατοίκους όμορων δήμων που γειτνιάζουν με το ΧΥΤΑ Φυλής, μας καλούσε να μείνουμε στα σπίτια μας, κλείνοντας πόρτες και παράθυρα, για να προστατευθούμε από το τοξικό νέφος -που περιέχει φουράνια και διοξίνες και γεννούν καρκινοπάθειες- που εκπέμπονταν από τη χωματερή εξαιτίας της φωτιάς.

Δεν είναι η πρώτη φορά. Η πολύπαθη περιοχή της Δυτικής Αθήνας-Αττικής έχει δοκιμαστεί και άλλες φορές τα τελευταία χρόνια με ανάλογες πυρκαγιές. Κάθε φορά μετά από πυρκαγιά στο ΧΥΤΑ με το συνοδευόμενο τοξικό νέφος είχαμε υποσχέσεις του τύπου «κάντε λίγο ακόμα υπομονή, η χωματερή κλείνει». Αντί βέβαια για την απομάκρυνσή της είχαμε την κοροιδία με νέες «αναβαθμίσεις» και επεκτάσεις, δώρα στους ιδιώτες που διαχειρίζονται την εγκατάσταση. Προσφιλής πρακτική και της προηγούμενης και της σημερινής κυβέρνησης και περιφερειακής διοίκησης.

Θα περίμενε κανείς ότι μετά την ανακοίνωση του Σαββάτου, από την Πολιτική Προστασία, θα ακολουθούσαν μέτρα προστασίας για τους κατοίκους της περιοχής και τους εργαζομένους. Ακολούθησε όμως υποβάθμιση του γεγονότος και καθησυχασμός από πλευράς κυβερνητικής και περιφερειακής ηγεσίας. Προφανώς για μια ακόμα φορά οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας-Αττικής αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμοι, πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Γνωρίζουμε ότι άλλες είναι οι προτεραιότητές τους. Με σωρεία αποφάσεων "δια περιφοράς" δηλαδή μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, διαθέτουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, όχι για κλείσιμο της εγκατάστασης και απόκατάσταση της περιοχής, αλλά για τη συνέχιση της λειτουργίας της για τα επόμενα τριάντα χρόνια -η εγκατάσταση έκλεισε προ πολλού τον μισό αιώνα λειτουυργίας, οι κυβερνώντες έχουν αποφασίσει να συμπληρωθεί ο αιώνας- με νέα προκλητικά και επικίνδυνα πανωσηκώματα, νέο μικρό ΧΥΤΑ, νέο μεγάλο ΧΥΤΑ, επέκταση-αναβάθμιση του ΕΜΑΚ, νέο εργοστάσιο μεγαλύτερο από το ΕΜΑΚ και βέβαια εργοστάσιο καύσης!!! (Βλέπουμε στην πράξη τι σημαίνει καύση σκουπιδιών).

Πόσα χρόνια ακόμα πρέπει να υποφέρουμε κλείνοντας πόρτες και παράθυρα; Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι «αντέχουν αυτοί» αφού έχουμε συνηθίσει πια να κλείνουμε πολύ συχνά πόρτες και παράθυρα κάθε καλοκαίρι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, μη αντέχοντας τη βρόμα!

Ήρθε η στιγμή να πούμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.

Τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης, αξιωματικής αντιπολίτευσης και περιφερειακής αρχής.

Μεγάλες όμως και της διοίκησης του Δήμου μας αν δεν αναλάβει πρωτοβουλίες για άμεση δυναμική αντίδραση ΤΩΡΑ. Να δώσουμε χώρο για ενωτικές πρωτοβουλίες, για ΑΜΕΣΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ.

ΣΑΚΟΥΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
Επικεφαλής της
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΡΑΚ

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020 18:41

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΕΝΑ ΚΑΖΑΝΙ ΠΟΥ ΒΡΑΖΕΙ. ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΘΕΣΗ!

Ακολουθεί το αίτημα της Ριζοσπαστικής Αγωνιστικής Κίνησης, προκειμένου το θέμα της Παιδείας να συζητηθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο:

Προς
τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Πετρούπολης

Κύριε Πρόεδρε

Τις τελευταίες ημέρες έχουμε σειρά ανησυχητικών γεγονότων, που έχουν αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα .Νέα προβλήματα έρχονται να προστεθούν στην ήδη επιβαρυμένη περίοδο που διανύουμε.

Το σημαντικότατο πρόβλημα της καθαριότητας στα σχολεία της πόλης μας παραμένει άλυτο.

Η επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος "δωρεάν μάσκες" για μαθητές και εκπαιδευτικούς που κατέληξε σε κυβερνητικό φιάσκο,φαίνεται ότι δεν απασχολεί πια τους κυβερνώντες, αφού δεν έχουν δώσει ακόμα τις νέες διαστάσεις ώστε να κατασκευαστούν και να σταλούν στα σχολεία.

Τα κρούσματα κορονοιού που εφμανίστηκαν στα σχολεία της πόλης μας εντείνουν την αγωνία των εκπαιδευτικών ,των μαθητών και των γονιών τους. Οι δε εκκλήσεις τους για μείωση των μαθητών ανά τμήμα-μιας και τα τμήματα των σχολείων της πόλης μας είναι πληθωρικά ,άνω των 25 μαθητών -ώστε να μην δημιουργούνται συνθήκες υγειονομικής βόμβας, πέφτουν στο κενό.

Οι υπεύθυνοι αντί να δώσουν λύση στα προβλήματα, προσφεύγουν στον αυταρχισμό και τον εκφοβισμό.

Στην πόλη μας, το πρόβλημα των καταλήψεων "αντιμετωπίζεται" με την κατ΄εντολή προφορική!!! παραγγελία εισαγγελέα για προκαταρκτική εξέταση στο αστυνομικό τμήμα, που αφορά τον προέδρο της Ένωσης Γονέων Πετρούπολης ,τους /τις προέδρους των συλλόγων γονέων των υπό κατάληψη σχολείων και τους αντίστοιχους διευθυντές/ντριες.

Σας ενημερώνουμε ότι η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν άμεση και σύσσωμη με παράσταση έξω από το αστυνομικό τμήμα της πόλης μας .

Θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί άμεση και αποφασιστική απάντηση στην κλιμακούμενη εκρηκτική κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία της πόλη μας,τόσο από τη δημοτική αρχή όσο και το δημοτικό συμβούλιο.

Ζητούμε να εισαχθεί ως τακτικό θέμα στο ερχόμενο δημοτικό συμβούλιο σχετικό με τα προβλήματα της εκπαίδευσης στην πόλη μας , καθώς και λήψη απόφασης ενεργειών για την επίλυσή τους.

Η ευθύνη όλων μας και κυρίως η δική σας που ασκείτε διοίκηση είναι μεγάλη.Η κατάσταση που διαμορφώνεται λόγω πανδημίας,ιδιαίτερα στην Αττική ,δεν συνιστά εφησυχασμό αλλά άμεση αντίδραση.

Για την
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ -(ΡΑΚ)
ΣΑΚΟΥΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 18:45

ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ ΣΤΟ ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ (φωτογραφίες - video)

Αναλογιζόμαστε με τρόμο το τι θα μπορούσε να έχει συμβεί, αν ο μεσογειακός τυφώνας έπληττε την Αττική, με τη σφοδρότητα που έπληξε άλλες περιοχές της χώρας τις τελευταίες μέρες. Ο λόγος που μας αναγκάζει να κάνουμε τέτοιες σκέψεις είναι ο τραγικός τρόπος με τον οποίο γίνεται η διαχείριση των σκουπιδιών της Αττικής, που σε ποσοστό πάνω από 90% οδηγείται για θάψιμο στο ΧΥΤΑ της Φυλής.

Έχουν περάσει, σχεδόν, δύο χρόνια από τη στιγμή που εξαντλήθηκε η χωρητικότητα του ΧΥΤΑ Φυλής. Το γεγονός αυτό αντί να ενεργοποιήσει πολιτικές πρόληψης, επαναχρησιμοποίησης και εκτεταμένης ανακύκλωσης υλικών -με προδιαλογή στην πηγή- και αναζήτησης νέων χώρων ασφαλούς διάθεσης των υπολειμμάτων, για το απολύτως αναγκαίο μεταβατικό διάστημα, έχει οδηγήσει τον αρμόδιο φορέα διαχείρισης (ΕΔΣΝΑ) και την περιφέρεια Αττικής στη χειρότερη επιλογή που θα μπορούσαν να κάνουν: στη διόγκωση και στη συνέχιση της λειτουργίας -για τις επόμενες 2-3 δεκαετίες, των υφιστάμενων ΧΥΤΑ στη Φυλή!!!

Κάθε σπιθαμή εδάφους στην εγκατάσταση της Φυλής χρησιμοποιείται για να δημιουργηθούν νέα κύτταρα - λεκάνες ταφής. Σκουπίδια θάβονται πάνω στα σκουπίδια, δημιουργώντας τα λεγόμενα «πανωσηκώματα», κάτι σαν πυραμίδες με πολλούς ορόφους και με πολύ μεγάλες κλίσεις. Μία από αυτές έχει ξεπεράσει σε ύψος τον παρακείμενο φυσικό λόφο, κινδυνεύοντας να καταρρεύσει με την πρώτη ισχυρή βροχόπτωση, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν, καθώς δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι γίνεται η αναγκαία συμπίεση και επικάλυψη των σκουπιδιών. Κατασκευάζουν νέο προσωρινό ΧΥΤΑ, στην εγκατάσταση (ΟΕΔΑ) των Α. Λιοσίων, που έχει σταματήσει να δέχεται σκουπίδια για ταφή από το 2005. Βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη διαγωνισμός, με τον παραπλανητικό τίτλο «Μελέτη, κατασκευή έργων για την α’ φάση αποκατάστασης της ΟΕΔΑ Δυτικής Αττικής και μεταβατικής διαχείρισης αποβλήτων», με βασικό αντικείμενο την κατασκευή νέων ΧΥΤΑ, προκειμένου να δεχτούν άλλα 4.000.000 κυβικά μέτρα σκουπιδιών τα επόμενα χρόνια.

Το φωτογραφικό υλικό που δημοσιοποιεί το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Παρ’ όλα αυτά και παρ’ όλες τις προειδοποιήσεις του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ -από το 2016, ακόμη- για τους κινδύνους στους οποίους υποβάλλονται οι εργαζόμενοι στην εγκατάσταση και τα πληρώματα των απορριμματοφόρων, η ηγεσία του ΕΔΣΝΑ και της περιφέρειας κωφεύει. Αγνοεί τις προειδοποιήσεις και εκθέτει τους εργαζόμενους σε κίνδυνο, προκειμένου να μην κλείσει η εγκατάσταση της Φυλής και θιγούν τα οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται τον ΕΔΣΝΑ και χάσουν την «κότα με τα χρυσά αβγά» οι δημοτικοί άρχοντες της Φυλής που εισπράττουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα αντισταθμιστικά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν ασχολούνται καν με την ανεύρεση νέων ασφαλών χώρων υγειονομικής ταφής εκτός Φυλής. Επικαλούνται την επαπειλούμενη κρίση των σκουπιδιών -που οι ίδιοι δημιούργησαν, αφού δεν μερίμνησαν να γίνουν νέες εγκαταστάσεις τελικής διάθεσης- για να παρουσιάσουν τους νέους ΧΥΤΑ στη Φυλή ως αναγκαίο κακό. ΧΥΤΑ που θα συνοδευτούν από νέα εργοστάσια επεξεργασίας και καύσης σκουπιδιών, αφού η μία ρυπογόνα δραστηριότητα προσελκύει την επόμενη.

Εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ διασπαθίζονται σε εργολαβίες, που υποστηρίζουν αυτόν τον άθλιο σχεδιασμό, με πλήρη αδιαφάνεια, χωρίς να συνεδριάζουν τα αρμόδια όργανα και χωρίς να ενημερώνονται οι Δήμοι της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής και, φυσικά, οι κάτοικοι της περιοχής. Οι μεγαλοστομίες περισσεύουν, την ίδια ώρα που ο περιβαλλοντικός ρατσισμός κυριαρχεί. Ενδεικτικά της ασυδοσίας που επικρατεί και της πολιτικής κάλυψης που παρέχεται είναι τα εξής στοιχεία:

· Η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του «αμαρτωλού» εργοστασίου επεξεργασίας σκουπιδιών στη Φυλή (ΕΜΑΚ) είχε λήξει στις 11/3/2018 και ανανεώθηκε – τροποποιήθηκε στις 7/8/2020. Για πάνω από 2,5 χρόνια το ΕΜΑΚ λειτουργούσε χωρίς εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους!!!

· Στη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ είχε επιβληθεί η υποχρέωση να εκπονήσει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συνόλου των δραστηριοτήτων που υπάρχουν στην εγκατάσταση της Φυλής, μέχρι 11/1/2018. Η υποχρέωση αυτή αγνοήθηκε προκλητικά. Μετά από έντονες διαμαρτυρίες του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ, το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης συναίνεσε σε νέα παράταση, μέχρι 25/6/2020. Τρεις μήνες αργότερα είναι άγνωστο το αν και πότε θα υπάρξει η απολύτως αναγκαία ΣΥΝΟΛΙΚΗ περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ με τη δημοσιοποίηση των υλικών που έχει στη διάθεσή του επιδιώκει να βάλει μπροστά στις ευθύνες του κάθε υπεύθυνο πρόσωπο, υπηρεσία ή όργανο και απαιτεί να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, που θα διασφαλίζουν την ασφαλή τελική διάθεση των απορριμμάτων της Αττικής, χωρίς να μπαίνει σε κίνδυνο η ζωή των εργαζομένων και χωρίς να επαπειλείται η δημιουργία μιας νέας περιβαλλοντικής υγειονομικής βόμβας. Καλεί, επίσης, τις αυτοδιοικητικές αρχές της Δυτικής Αθήνας - Αττικής να εγκαταλείψουν τη χρόνια αδράνειά τους και να απαιτήσουν αυτοψία στο χώρο της εγκατάστασης της Φυλής και εξονυχιστική ενημέρωση για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σε διαδικασία δημοπράτησης.

Θα το επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά. Η πολιτική και διαχειριστική επιλογή που μπορεί να αλλάξει, προς το καλύτερο, το τοπίο της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων της Αττικής δεν είναι άλλη από το

ΑΜΕΣΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗ ΦΥΛΗ

Διαβάστε εδώ το άρθρο και δείτε φωτογραφικό υλικό.

 

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2020 18:57

ΡΑΚ Πετρούπολης: Αγωνιζόμαστε για ένα δήμο με δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα

Κατά τη διάρκεια του χτεσινού δημοτικού συμβουλίου 7/9, ο Δήμαρχος κλείνοντας την τοποθέτησή του και απαντώντας στην δική μας τοποθέτηση, σχετικά με τις αυξήσεις στις δομές πολιτισμού και αθλητισμού, μας παρουσίασε ως οπαδούς «του κράτους πατερούλη το οποίο δεν είναι καμιά αγελάδα για να την αρμέγουμε».

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είμαστε οπαδοί του σημερινού αστικού κράτους το οποίο χαρίζει δις στα μεγάλα συμφέροντα (τράπεζες, μεγάλες εταιρίες που εκμεταλεύονται την ενέργεια, τα απορρίμματα, τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα κ.α), αρμέγοντας κυριολεκτικά τον λαό με τους άμεσους και τους έμμεσους φόρους. Δεν είναι δυνατόν η διοίκηση να κλείνει τα μάτια στη δυσβάστακτη φορολογία που επιβάλλεται δέκα χρόνια τώρα από τους κυβερνώντες στο όνομα της αυτοδιοίκησης και παράλληλα τα χρήματα να μην επιστρέφονται με την μορφή υπηρεσιών στους δοκιμαζόμενους δημότες. Είναι αλήθεια ότι τα χρήματα του φορολογούμενου λαού που έπρεπε να κατευθύνονται στους δήμους και παρακρατούνται ξεπερνούν τη δεκαετία αυτή τα 20 δις ευρώ. Τα χρήματα που παρακρατήθηκαν σε βάρος του δήμου μας μόνο την περσινή χρονιά ξεπερνούν τα 15 εκ.. Αντί η διοίκηση να διεκδικεί τα χρήματα αυτά, ασπάζεται καθολικά τη λογική του νεοφιλελευθερισμού και την πρακτική της «ανταποδοτικότητας», δηλαδή ο λογαριασμός των όποιων υπηρεσιών στους δημότες κι όποιος αντέξει. Κύριοι της διοίκησης το σημερινό ταξικό κράτος άλλοι το χρειάζονται για τις δουλίτσες τους, όχι πάντως οι εργαζόμενοι.

Εμείς θα συνεχίσουμε με τις δυνάμεις μας να αγωνιζόμαστε για ένα δήμο με δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα επιδιόκοντας τις αναγκαίες συμμαχίες, στην κατεύθυνση αυτή, με κοινωνικές και δημοτικές δυνάμεις. Δεν χρειαζόμαστε δήμο Α.Ε (Ανώνυμη Εταιρία) όπως προωθεί η κυβέρνηση και δυστυχώς ασπάζεστε κι εσείς.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΡΑΚ)

Κυριακή, 03 Μαϊος 2020 17:07

Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το αντι-περιβαλλοντικό σχέδιο νόμου

Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την έκτακτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη χώρα μας λόγω κορονοϊού φέρνει προς ψήφιση την Τρίτη 5/5 ένα αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο με τον παραπλανητικό τίτλο:
«Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις.».

Πρόκειται για ένα αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο, εγκληματικό όπως έχει χαρακτηριστεί από δεκάδες περιβαλλοντικές οργανώσεις που ζητούν την απόσυρσή του και γι'αυτό καλούν την Δευτέρα 4 Μάη στις 6 το απόγευμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα με αίτημα την άμεση απόσυρσή του. Συγκεκριμένα στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ ΖΩΝΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟ ΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ με το άρθρο 44 (τροποποίηση του π.δ 59/2018) τροποποιεί ένα προεδρικό διάταγμα πολεοδομικού χαρακτήρα και νομιμοποιεί αστικές χρήσεις στις προστατευόμενες περιοχές, όπως δίκτυα υποδομής,δρόμους κ.λ.π. Δημιουργώντας δε τέσσερις ζώνες στις περιοχές Natoura 2000 (Απόλυτης προστασίας της φύσης, Προστασίας της Φύσης,διαχείρισης οικοτόπων και ειδών,βιώσιμης διαχείρισης φυσικών πόρων, ανοίγει ο δρόμος για εξορύξεις, λατομεία, ξενοδοχεία κ.λ.π. όπως για παράδειγμα στη ζώνη διαχείρισης οικότοπων και ειδών. Τα άλλα κρίσιμα σημεία του νομοσχεδίου αφορούν την αδειοδότηση,τη νομιμοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων αυθερέτων,αλλά και την ουσιαστική κατάργηση των φορέων διαχείρισης(ΦΔΠΠ), με την δημιουργία ενός ενιαίου κεντρικού φορέα με τη μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ), τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ). Όσον αφορά τις αδειοδοτήσεις (άρθρα 1-25) το νομοσχέδιο αδυνατίζει σημαντικά την προστασία και πρόληψη από επενδυτικές δραστηριότητες και πιθανά καταστροφικά έργα. Είναι χαρακτηριστικό ότι επικαλούμενοι τις καθυστερήσεις αλλά και την αποτελεσματικότητα εκχωρείται ο έλεγχος των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) σε ιδιώτες αξιολογητές που θα επιλέγει και θα αμείβει ο επενδυτής.

Για το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (άρθρα 83-95) παραθέτουμε την επεξεργασία και την σχετική ανάρτηση του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ: