paideia 800

 

Σε τι διαφέρουμε από τις άλλες παρατάξεις;

Όλα τα προηγούμενα χρόνια εμείς μέσα από τους φορείς της εκπαίδευσης, μαζί με τους φορείς των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους και την Ένωση γονέων, διεκδικούμε καλύτερη παιδεία, δεν «ανακαλύψαμε» τώρα τα σχολεία της Πετρούπολης.

Η διαρκής παρουσία μας, η δράση μας, για το κτιριακό πρόβλημα και τα λειτουργικά (και όχι μόνο) ζητήματα των σχολείων, δεν είναι σαν την τυπική ανακοίνωση που –λες και δεν έχουν ευθύνες-  κάτω από πίεση, εκδίδουν οι σημερινοί διοικούντες, αρνούμενοι να συνεργαστούν στη διεκδίκηση με Εκπαιδευτικούς και γονείς. Δεν είναι η απουσία από τις διεκδικήσεις που υπάρχει από Δημοτικές παρατάξεις με εμφανή ή υπόγεια στήριξη της Νέας Δημοκρατίας. Δεν είναι μήτε η πρόσφατη εμφάνιση των «Μαυρογιαλούρων» του ΣΥΡΙΖΑ που «τάζουν στους ιθαγενείς» την ικανοποίηση των αιτημάτων των σχολείων.  

Συνοπτικές θέσεις

  • Προτεραιότητά μας η σχολική στέγη, ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: πέντε νηπιαγωγεία και το 11ο δημοτικό πρέπει επιτέλους να γίνουν πραγματικότητα.
  • Σταθερή συντήρηση και αντισεισμική θωράκιση των σχολικών χώρων και διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων για την αναβάθμιση τους. 
  • Μητρώο συντηρήσεων των σχολικών μονάδων, ανοιχτό στους πολίτες και στους συλλόγους γονέων για κοινωνικό έλεγχο. 
  • Βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων και ανοιχτά σχολεία τα απογεύματα για να γίνουν κέντρα πολιτιστικής δράσης και συνεύρεσης των μαθητών και των γονιών τους. 
  • Διεκδίκηση της σίτισης για όλους τους μαθητές, με άμεση προτεραιότητα σε όσους έχουν ανάγκη. 
  • Δωρεάν ιατρικός έλεγχος με τις απαραίτητες εξετάσεις και εμβολιασμοί για όλους τους μαθητές.
  • Συνεργασία με τους συλλόγους εκπαιδευτικών και γονέων και λειτουργία κοινωνικού φροντιστηρίου.

Αναλυτικές θέσεις

Οι πολίτες πέρα από την ανεργία, την υποαπασχόληση, τα χαράτσια και τους πλειστηριασμούς των σπιτιών τους έχουν να αντιμετωπίσουν και την απόλυτη κατάρρευση της δημόσιας παιδείας. Κυβέρνηση και τρόικα επιτίθενται στην εκπαίδευση, όπως σε κάθε θεσμό και σε κάθε τομέα κοινωνικής πολιτικής.

Στην Πετρούπολη ισορροπημένο

Βασικά προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν οι δημότες.

  1. Στεγαστικό πρόβλημα: αφορά με την ίδια οξύτητα και την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα σχολεία της Πετρούπολης είναι τα πιο πολυπληθή στη δυτική Αθήνα και σύμφωνα με τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είμαστε ο τρίτος δήμος συνολικά της Αττικής με τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση:

α) το θέμα της επανίδρυσης του 11ου δημοτικού σχολείου που θεωρείται απαραίτητο για την πάνω Πετρούπολη (τα δύο δημοτικά 4ο και 1ο είναι τα πιο πολυπληθή στο δήμο) δεν έχει προχωρήσει, ενώ η σχετική απόφαση κινδυνεύει-υπάρχει σχετική πρόταση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης- να αρθεί εάν δεν προχωρήσουν άμεσα διαδικασίες χτισίματος του σχολείου.

β) το θέμα των νηπιαγωγείων, των οποίων η δυναμικότητα δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες όλων των νηπίων, ακόμα και μετά τις συστεγάσεις που δημιουργούν απαράδεκτες συνθήκες, με αποτέλεσμα πολλά κυρίως προνήπια να μένουν εκτός των νηπιαγωγείων.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

Η έλλειψη αιθουσών –και ενός νέου σχολείου- δημιουργεί πληθωρικά τμήματα. Η προσωρινή λύση για προσθήκη 4 αιθουσών στο 3ο Λύκειο δεν αντιμετωπίζεται με ενδιαφέρον και σοβαρότητα από ΚΤΥΠ και δημοτική αρχή.

Η συνολική εικόνα και κατάσταση των κτιρίων δεν είναι η καλύτερη, γιατί πολλά από αυτά αριθμούν πάνω από 30 χρόνια ζωής, ενώ τα προγράμματα συντήρησης των τελευταίων ετών ήταν πενιχρά με αποτέλεσμα την κακή έως ελλιπή συντήρησή τους.

  1. Έλλειψη υποστηρικτικών – συμβουλευτικών δομών:ο συμβουλευτικός σταθμός νέων και η κοινωνική υπηρεσία του δήμου δεν παρέχουν λόγω υποστελέχωσης επαρκείς υπηρεσίες ειδικά στους νέους ή στους γονείς τους.
  2. Έλλειψη υποστηρικτικού προσωπικού:σχολικοί φύλακες και τροχονόμοι απαραίτητοι για την ασφάλεια των μαθητών αλλά και του σχολείου καθώς πολλά από τα σχολικά κτίρια βρίσκονται στην άκρη του δήμου και σε μη πυκνοκατοικημένες γειτονιές, εκτεθειμένα σε κλοπές, ειδικά τις απογευματινές και βραδινές ώρες.
  3. Έλλειψη ελεύθερων χώρων για δημιουργική απασχόληση μαθητών.
  4. 5. Ζητήματα φτώχειας και υποσιτισμός των μαθητών και των οικογενειών τους είναι θέματα που δεν μπορούμε να αφήσουμε έξω από την δράση μας. Χωρίς τις αναγκαίες δομές στήριξης δεν μπορούν να υπάρχουν προοπτικές για ουσιαστική παιδεία.

Προτάσεις:

Τα τελευταία χρόνια συμμετέχοντας ενεργά στις κινητοποιήσεις που δυνάμωσαν στο χώρο της παιδείας, είτε μέσα από τους συλλόγους γονέων και την Ένωση Γονέων του Δήμου , είτε μέσα από τους συλλόγους των εκπαιδευτικών, αγωνιστήκαμε και καταφέραμε να διαμορφωθεί ένα κοινό μέτωπο πρωτοβουλιών γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών. Πιστεύοντας ότι μέσα από τέτοιες συλλογικές διαδικασίες μπορούν οι πολίτες να ανατρέψουν πολιτικές που υποβαθμίζουν τη ζωή και δυναμώνουν την αλληλεγγύη μεταξύ τους. Η Ριζοσπαστική Αγωνιστική Κίνηση διεκδικεί ενεργό συμμετοχή των υπηρεσιών του δήμου και το ρόλο του κυρίαρχου μοχλού στη διαμόρφωση και ενίσχυση κινηματικών και συμμετοχικών διαδικασιών.

Μέσα σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο πρωταρχικά ζητήματα είναι:

- Αντίθεση σε κάθε επιχειρούμενη συγχώνευση σχολικών μονάδων .

Οι προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα δεν πρέπει να μας εφησυχάζουν. Χωρίς προσωπικό και χρήματα, η προοπτική που σχεδιάζουν είναι οι συγχωνεύσεις.

- Ο ρόλος των σχολικών επιτροπών και της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας

Λειτουργία σχολικών ομάδων ανά σχολική μονάδα, συμμετοχή εκπαιδευτικών φορέων στις σχολικές επιτροπές του Δήμου (τα τελευταία χρόνια η Δημ. Αρχή έχει αποκλείσει τους συλλόγους Δασκάλων και καθηγητών- από τις σχολικές επιτροπές !!!)

- Σχολική στέγη με προτεραιότητα: νηπιαγωγεία, 11ο δημοτικό

- Φύλαξη των σχολείων

- Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις (μονοδρομήσεις,δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας,πεζοφάναρα )για την ασφαλή κίνηση των μαθητών γύρω από τα σχολεία και δημοτική συγκοινωνία για την μεταφορά τους. Καθώς και αξιοποίηση των σχολικών τροχονόμων όπου χρειάζεται.

- Πρόσληψη καθαριστριών σε όλα τα σχολεία 8ώρου βάσης

- Μητρώο συντηρήσεων ώστε να διαμορφώνεται κάθε φορά με διαφανή τρόπο το πρόγραμμα συντηρήσεων και να μπορούν και οι σύλλογοι με την Ένωση να παρακολουθούν τις διαδικασίες συντήρησης

- Κάλυψη όλων των λειτουργικών εξόδων όλων των εκπαιδευτικών μονάδων (συμπεριλαμβανομένων των υλικών εκπαίδευσης στα νηπιαγωγεία, των ξενόγλωσσων βιβλίων στα λύκεια) - Διεύρυνση των δραστηριοτήτων του δήμου και αποκέντρωσή τους σε σχολικές μονάδες (χορός, σκάκι, θεατρική αγωγή, κ.λ.π )

- Συχνές συναντήσεις συσκέψεις με τους συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε συλλογικό φορέα που δραστηριοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης

- Σχολεία ανοιχτά για τις ανάγκες των πολιτών και της κοινωνίας ( τα απογεύματα) σαν χώροι συνάντησης , έκφρασης και συλλογικής δημιουργίας.

- Ανάδειξη και ενίσχυση πολιτιστικών και περιβαλλοντικών δράσεων των σχολείων :

  1. Φεστιβάλ πολιτιστικής-μαθητικής δημιουργίας και καινοτόμων δράσεων.
  2. Αγορά υλικών στήριξης πολιτιστικών δράσεων (μικροφωνική για εκδηλώσεις κλπ.).
  3. Αξιοποίηση της δυναμικής των μαθητών για την προστασία - ανάδειξη του Ποικίλου όρους και την προώθηση της ανακύκλωσης (με προγράμματα «γνωριμίας» με τη φύση).
  4. Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας σε όλες τις σχολικές μονάδες.

- Ίδρυση κοινωνικού φροντιστηρίου

- Στέκι νεολαίας και δημιουργικής έκφρασης

- Πρόγευμα στους μαθητές με διεκδίκηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων

- Διαμόρφωση των χώρων των σχολείων με τη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας (αθλητισμός, ζωγραφική, σχολικοί κήποι).

- Πολιτική στήριξη στην αντίθεση της επιχειρούμενης «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων.

Το «νέο σχολείο» της υποχρηματοδότησης, των 30 μαθητών ανά τάξη, της έλλειψης σε υποδομές και εκπαιδευτικούς, το σχολείο των συγχωνεύσεων και της μηδενικής χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, το σχολείο των φραγμών και της συνεχούς αξιολόγησης, το σχολείο του « Καλλικράτη και του Κλεισθένη» και των διαφορετικών εκπαιδευτικών ταχυτήτων και προγραμμάτων, πρέπει να μας βρει απέναντί του.

Σας καλούμε να διαμορφώσουμε σε συλλογικό επίπεδο ένα μέτωπο πάλης με όλες τις συνιστώσες της εκπαίδευσης, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με στόχο τη διεκδίκηση ενός ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν 12χρονου σχολείου που θα μορφώνει και θα διαπαιδαγωγεί ολόπλευρα τα παιδιά όλου του λαού χωρίς διαχωρισμούς και φραγμούς για τη Δίχρονη προσχολική αγωγή για νήπια και προνήπια.

Να παλέψουμε για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολοκληρωτικά, που θα διδάσκει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστική στάση ζωής. Ανοιχτό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή, θρησκεία. Χωρίς οριζόντιους και κάθετους διαχωρισμούς. Χωρίς αξιολογικές και εξεταστικές κρίσεις.

Γιατί έχουμε δικαίωμα στη ζωή.

Γιατί τα παιδιά μας αξίζουν και δικαιούνται ένα καλύτερο μέλλον.

Θα φροντίσουμε εμείς γι’ αυτό, γιατί έτσι πρέπει να γίνει, και έτσι θα γίνει!